sâmbătă, februarie 14

Final Ramnicu Sarat... depaseste comunismul. Acuza-l ! Condamna-l ! Denunta-l !

MIERCURI, OCTOMBRIE 1

Booooon, sa termin cu Ramnicu Sarat.Cel mai bine ar fi sa subliniez partile bune si cele proaste ale celor 7 zile petrecute acolo.

Am vazut cat de mult poate sa bea un om.De cand mama m-a facut n-am vazut om care sa ajunga la peste 15 beri in 4 ore. Lacatus nush cum , asta e numele "temerarului". Si se tinea bine, mai, adica , na, mai stia sa ceara inca o bere si-nca una... Personajul animat de hamei si apa cica era lector. Cu greu a reusit sa mai si vorbeasca in fata tuturor vreo ora. Apoi, dupa ce toata lumea ii spunea cat de jalnica a fost prelegerea a bagat la greu pana a mers la culcare. Pacat de el, baiat prost nu e, am vorbit cu el cu vreo 2 ore inainte de prelegere, cand era abia la a 2-a bere si mi-a placut ce spunea, in afara de faptul ca se considera un fel de geniu ratacit.

Nu mi-a placut ca n-am iesit mai mult in oras si erau prelegeri de dimineata pana seara + celebrele mese ( tot timpul am sarit peste micul dejun )si dupa cina lumea fie mergea direct in camere , fie se uita la filme in sala. Din punct de vedere al fun-ului, putini au fost cei care voiau sa vada orasul ala in care au aterizat si sa nu stea la Poienita.

Si nu mi-a mai placut ca n-am putut sa vad Jilava in ultima zi din cauza k trebuia sa fac veoo 700 de km in ziua aia ca sa ajung la lucru la Timisoara. Dupa 16 ore de mers cu trenul a fost o placere sa mai merg si la lucru inca 8, de noapte.As fi vrut sa merg si la sediul Institutului , sa mai pierd timpul prin Bucuresti...

Si-acum , lucrurile frumoase:

Persoane minunate, politicoase si bine crescute ( Vicentiu ), " de stanga " si cu gura mare si destul de party boy ( Catalin ), colega mea de camera din Republica Moldova, cu parul ei cret , hotararea sa faca ceva in Romania, destul de truli truli incat sa mearga cu mine prin oras seara la 9 si sa bantuim prin oras si parcurile lui. Chiar o apreciez pentru taria de a trece peste atatea intr-o tara straina. Emilia, care tragea de mine sa mergem la magazin si-si tot cauta mere de fiecare data iar vanzatorii ii repetau mereu ca au numai citrice. Si atatia altii...



Apoi Fuentes, un fost detinut politic in Cuba , timp de 16 ani, cu care am tot conversat si-n engleza si-n spaniola. Conversatii placute, desi se mai intamplau si accidente de genul : eu intrebam de televiziunea din Cuba, cate canale, cat timp ruleaza programele si el imi zicea cate canale avea in camera de la Poienita :P
Mi s-a mai parut deloc normal din partea lui sa se planga de faptul ca berea nu e rece si ca nu are aer conditionat in camera. Daaaaahhhhh, da' in cei 16 ani a avut ?

Cosmin, unul dintre organizatori, care s-a consumat la maxim, a mers si cu noi in oras dupa 5 zile in care ne rugasem de toata lumea si minunatii nostri baieti preferau sa dormiteze.Am plecat cu Cosmin in oras, 1 baiat si vreo 12 fete... si ne-am distrat super " La taifas " si ne-am intors apoi pe jos.

Am mers in oras intr-una din zile sa luam interviuri oamenilor din Ramnicu Sarat sa vedem ce stiau despre inchisoarea de la Ramnicu Sarat, despre detinutii de acolo.A fost destul de funny, farmacistele erau al draq de ocupate toate sa dea cateva raspunsuri, pensionarii se mai temeau inca, cu greu i-am convins sa se lase ingregistrati. Una din fete a avut onoarea sa vorbeasca cu unu' care o intreba daca s-a uitat recent la tv, daca stie ca el e cel care a rapit fete in zona? Ea a dat-o in gluma si-a vazut de interviu si a tulit-o apoi cat a putut de repede :D.

Vulcanii noroiosi,care initial, dupa 60 km de mers cu autocarul se rezumau la un simplu popas unde sa mancam sandvisurile pe care le aveam la pachet s-au dovedit a fi nu numai niste balti cu noroi , ci si un loc foarte bun pentru poze artistice :D . Manastirea Ciolanu, peisaj de basm la care se adauga o gramada de sculpturi care sunt risipite prin apropierea manastirii, facute pentru tabere de sculptura din diversi ani.

Sunt prea multe lucruri frumoase care s-au intamplat acolo. Prelegerile, extrem de interesante, m-au facut sa-mi doresc sa cunosc mai in amanunt perioada comunismului in Romania, am luat legatura cu o multime de persoane care au avut de suferit atunci, detinuti atat din Romania cat si din Cuba si Germania. S-au atins teme diverse: metodele de tortura folosite, experimentul de la Pitesti, recrutarea tinerilor in Germania, rasturnarea lui Batista din Cuba, am vazut documentare despre cateva dintre crimele comunismului si camuflarea lor, despre decretei...

O caruta plina de amintiri, pe care nu pot s-o descarc de tot.
Aaaaaa.. orasul? Mai are o gramada de urme ale comunismului dar e destul de frumusel. Nush de ce nu-l pot descrie. Mai bine o sa pun poze pe hi5 in zilele urmatoare.

Oameni minunati, o experienta din care inveti enorm. Si totul, pe banii lor


@+

anomiS

Niciun comentariu: