duminică, noiembrie 29

Un om norocos (citate)

Cu tot respectul pentru Paler, cartea asta nu merita citita. Mi-au placut numai urmatoarele citate:

* Ceea ce ni se pare ca am trait ne exprima la fel de bine ca amintirile autentice.

* ... asa sunt oamenii.Cu cat esti mai aproape de starea unui vierme, cu atat ii induiosezi mai mult, pe cand valoarea ta ii pune in stare de alarma, socotind-o o ofensa personala.

* Nu cunosc o interdictie mai rece decat o usa care se clatina in balamale, nepazita de nimeni.

* -Asculta, Dinule, ce inseamna a te realiza ? A-ti inchide destinul. Ca pe un cerc. Esti realizat, cu alte cuvinte, poti sa mori.

* Destinul ne urmareste ironic cum bajbaim intre scuze, cersind o amanare, apoi alta, din ce in ce mai infricosati, pana ce, brusc, se plictiseste, devine nerabdator, se incrunta si porunceste : "acum, salt!", si cu un suspin intram in neant.

* trebuia sa ceri un bon pentru amintirile lasate la arhiva...

* ... destept poti sa pari fara sa fii, dar daca nu esti un prost autentic te dai de gol.Scapi o vorba mai ca lumea si esti pierdut.

* Cea mai mare ciudatenie a lui Victor era ca tinea ascuns sub perna un dictionar vechi din care taia zilnic un cuvant. Cuvintele taiate nu le mai folosea.

* ...numai treaz poti sa zici : " Nu mai stau aici, nu-mi place.Plec" Visul il visezi si ii apartii. Te lovesti de gratiile lui ca de o cusca...

* Constiinta (...) e cel mult o carpa cu care-ti stergi pantofii.

* Nu e nevoie sa fii mitocan. Reputatia pe care o ai in privinta asta iti ajunge.

* Trebuia sa ma nasc urs. Sa ma culc iarna si sa nu ma scol decat desmortit de caldura primaverii. Dar nu se mai poate face nimic.

* Imi ador neputinta. Ea e salvarea mea, ma scuteste de regrete. Imi zic "nu pot" si cu asta am terminat, nu mai am nici un repros sa-mi fac. Sunt omul cu cele mai putine dezamagiri, pentru ca am evitat sa am sperante.Ii las pe altii sa-si umple viata cu deziluzii.

* In viata e ca la cursele de cai. Nu te opresti pentru ca un calaret a cazut din sa. Cel mult, il feresti.

* Trecand prin parc am vazut un grup de batrani jucand sah. Am retinut urmatorul schimb de replici:
- Nevasta-mea e un inger.
- A mea n-a murit inca.

* Doua lucruri nu le imparti probabil cu nimeni. Asteptarea si moartea.

* Ce e infernul ? O coarda rupta. Ajunge o singura coarda rupta si unitatea, minunea, se sfarama.Omul nu mai e om.

* ...asta e faimoasa noastra generozitate. Ne ferim sa nu ne murdarim cumva de singuratatea si de suferintele altora...

* Sunt ca un sarpe boa care a inghitit viata si abia acum o digera si simte ca propria lui viata il ucide.

* Am citit undeva ca viata femeii este cu totul diferita de cea a barbatilor. Barbatul ramane acelasi toata viata. Este acelasi inainte de a fi iubit o femeie si dupa. In timp ce, in ziua cand a cunoscut adevarata dragoste, viata unei femei este rupta in doua.In ziua aceea devine alta.

* ...asa e omul, nu-i place sa se balaceasca singur; vrea sa fie si altii cu el in noroi.

* Iata filoofia mea. Nu exista decat 2 adevaruri. Unul care seamana cu baloanele umflate, altul care seamana cu baloanele golite,flscaite, dupa ce-au fost intepate.Fiecare crede in ce doreste. Intr-un adevar umflat sau intr-unul desumflat.

* Cum sa fii liber daca esti singur ? Singur nu esti liber niciodata. Singuratatea nu e libertate, ci sclavie. Nu suntem liberi decat legati de un om sau de o idee.

@+

anomiS

Niciun comentariu: