sâmbătă, iulie 31

Nosce te ipsum - chestionarul lui Proust

O persoana se poate cunoaste cu adevarat si poate evolua numai atunci cand inceteaza sa se mai trateze cu superficialitate. Fiecare element are importanta sa, iar daca sarim peste anumite etape vom ajunge sa ne trezim la 50 de ani captivi intr-o lume care nu ne reprezinta deloc. Nu putem pretinde ca altii sa ne inteleaga atunci cand nici noi nu stim care ne sunt gusturile, aspiratiile. Nu putem sti ce ne dorim de la viata, spre ce sa ne indreptam daca nu ne supunem unor intrebari de baza, banale, aparent lipsite de importanta. Si bineinteles ca pe ceilalti nu-i putem intelege inainte de a ne intelege pe noi insine. Asta credea si Marcel Proust.

Chestionarul care-i poarta numele nu ii apartine de fapt, insa el a fost cea mai puternica figura care s-a supus acestui set de intrebari, chiar de mai multe ori de-a lungul vietii, de fiecare data cu entuziasm. Unele dintre raspunsuri difera, ca urmare a inaintarii in varsta, largirii cunostintelor, experientei sale. Cand eram mici erau la moda asa-numitele Oracole, o alta varianta a chestionarului lui Proust, cu mai mult accent pe intrebari de genul : De cine iti place?, La ce varsta ai sarutat prima data? Sau, se doreau a fi o modalitate de a tine legatura cu persoanele care o completau, asa ca trebuia sa lasi numele, adresa, numarul de telefon, data nasterii. ( Aveam si eu unul, pe unde-o mai fi ? :P )

In 2003 s-a vandut la licitatie cu 102000 de euro manuscrisul care a circulat sub denumirea Marcel Proust par lui-meme, completat de autor in 1890, cand era voluntar la regimentul de infanterie 76 din Orleans.

Si-acum sa vedem, sa vedem, sa vedem... ce-o sa iasa ;)


Principala trăsătură a caracterului meu:

Calitatea pe care o prefer la un bărbat:

Calitatea pe care o prefer la o femeie:

Ce apreciez cel mai mult la prietenii mei:

Principalul meu defect:

Ocupaţia mea preferată:

Visul meu de fericire:

Care ar fi cea mai mare nefericire a mea:

Ce-aţi vrea să fiţi?

Ţara în care-aş vrea să trăiesc:

Culoarea preferată:

Floarea preferată:

Pasărea preferată:

Prozatorii mei preferaţi:

Poeţii mei preferaţi:

Eroul meu preferat:

Eroina mea preferată:

Compozitorii preferaţi:

Pictorii preferaţi:

Eroii din viaţa reală:

Eroinele din istorie:

Băutura şi mâncarea preferate:

Numele preferat:

Ce detest cel mai mult:

Personajele istorice pe care le detest cel mai mult:

Fapta militară pe care-o admir cel mai mult:

Darul natural pe care-aş vrea să-l am:

Cum aş vrea să mor:

Starea de spirit actuală:

Greşeli care-mi inspiră cea mai multă indulgenţă:

Deviza mea:


Raspunsurile mele o sa le dau intr-un comment, intrucat sunt ceva exterior postarii, asa cum subliniam mai sus, chestionarul lui Proust e un test personal, care ne priveste pe fiecare in parte.

@+

anomiS

Un comentariu:

@.n0m.is spunea...

Here we go...

Principala trăsătură a caracterului meu: spirit critic

Calitatea pe care o prefer la un bărbat: curajul, lipsa ambalajului

Calitatea pe care o prefer la o femeie: maternitatea, usurinta cu care isi exprima sentimentele

Si pentru ambele: bunul simt, sinceritatea.

Ce apreciez cel mai mult la prietenii mei: rabdarea pe care o au cu mine.

Principalul meu defect: Nu stiu sa ma promovez

Ocupaţia mea preferată: Sa calatoresc, sa cunosc diverse categorii de oameni, insotita de muzica si camera foto

Visul meu de fericire: Sa reusesc sa las ceva posteritatii.

Care ar fi cea mai mare nefericire a mea: Sa nu-mi mai fie sete de nimic nou.

Ce-aţi vrea să fiţi? Om si sa nu uit niciodata ce inseamna asta.

Ţara în care-aş vrea să trăiesc: O tara in care birocratia si PCR-ul ( pile, cunostinte si relatii ) nu joaca tenis cu oamenii.

Culoarea preferată: albastrul intangibil al cerului

Floarea preferată: florile de camp, salbatice si lipsite de artificialitate.

Pasărea preferată: papagalul

Prozatorii mei preferaţi: Octavian Paler, Oscar Wilde, George Orwell, Emil Cioran, Mircea Eliade.

Poeţii mei preferaţi: Radu Stanca, Adrian Paunescu, Marin Sorescu.

Eroul meu preferat: Gelu Ruscanu, Ram Mohammad Thomas, Ilie Moromete

Eroina mea preferată: Esther Greenwood

Compozitorii preferaţi: Vivaldi, Mozart, Strauss fiul, Vangelis, Jean Michel Jarre.

Pictorii preferaţi: Leonardo da Vinci, Salvador Dali, Rembrandt

Eroii din viaţa reală: Nelson Mandela, I.L. Caragiale.

Eroinele din istorie: Ioana d’Arc

Băutura şi mâncarea preferate: apa si mancarea n-am descoperit-o inca.

Numele preferat: Zack, Oksana, Melania, Ciprian

Ce detest cel mai mult: aici sunt de accord cu Proust, detest ceea ce e rau in mine.

Personajele istorice pe care le detest cel mai mult: Stalin

Fapta militară pe care-o admir cel mai mult: Nu-mi place armata si nu cred ca s-a obtinut vreodata ceva prin fapte militare, ci mai degraba prin cuvantul scris.

Darul natural pe care-aş vrea să-l am: optimismul

Cum aş vrea să mor: nu cred ca e atat de important cum mori, ci mai degraba ce reusesti sa faci pana mori

Starea de spirit actuală: Mi-e dor de viata pe care o voi avea.

Greşeli care-mi inspiră cea mai multă indulgenţă: lipsa de orientare in spatiu, lipsa punctualitatii, nerabdarea,

Deviza mea: acum – E loc sub soare pentru toata lumea; mai ales ca toata lumea vrea sa stea la umbra. ( Jules Renard)