joi, iulie 1

Frumoasa tara, pacat ca e (in)locuita

Am vazut astazi cateva minute dintr-o emisiune in care eram sfatuiti sa sprijinim economia romaneasca, sa ne ajutam fratii, sa cumparam produse romanesti. Laudabila initiativa, la fel ca si campania



Am incercat sa si deslusesc pe site-ul creat pentru promovarea aceastei campanii care sunt produsele romanesti, dar n-am gasit nici macar un nume, ca sa nu mai vorbesc de o lista. Fara suparare, dar nu poti sa ai rezultate cu o asemenea campanie daca nu faci putina munca de cercetare si oferi cateva nume. Cica, subliniez, cica, produsele romanesti ar avea respectiva bulina de mai sus pe ambalaj. Eu n-am vazut-o, rusine sa-mi fie daca exista, rusine sa le fie daca nu exista.

Ma refer la produse cu adevarat romanesti, care au rezistat de-a lungul timpului, pe care le stim de mici, nu doar forta de munca sa fie romaneasca.

Ce-am gasit?

Napolact - unul din cei mai mari producatori de lactate
Jidvei, Odobesti, Cotnari, Murfatlar, Cramele Recas - vinuri
Nutline si napolitanele Alka apartinand Alka Group
ROMAQUA GROUP Borsec - societate cu capital integral autohton si privat, apa minerala Borsec, bautura racoritoare Giusto
Eugenia Dobrogea - cea mai buna eugenie :P
Jolidon - lenjerie si costume de baie
Unt si smantana de la Albalact si tot de la Albalact sunt si marcile Zuzu si Fulga
Pate Sibiu, pate Bucegi - Scandia Sibiu
produsele cosmetice Farmec
Boromir- cozonaci, panificatie, faina
pufuletii Gusto

Dupa vreo 2 ore de cautat am obosit sa dau peste companii privatizate cu capital strain: Excelent a fost luat de Kandia, apoi Kandia, Silvana, Ciocolata cu rom, Magura, Laura, ciocolatele Vis si Fagaras au fost inghitite de Cadbury si anul asta Cadbury de catre Kraft Foods. Arctic de catre turci, Europen Drinks & Foods are capital romano-suedez. Inghetata Napoca a fost luata de Unilever, Feleacul ( halva, pufarine, etc. ) s-a reorientat spre segmentul imobiliar.
Multe au murit, cele mai multe le-am vandut... si in curand n-o sa mai avem nimic al nostru.

@+

anomiS

Niciun comentariu: