sâmbătă, martie 6

Tic tac-uri...

Mi-am dat seama ce-mi place cel mai mult la oameni. Am tendinta sa critic tot ce misca, dar in realitate, iubesc oamenii. Si-i descos tocmai pentru ca-i iubesc, pentru ca ma intereseaza. Daca mi-ar fi indiferenti, i-as lasa in porcii lor, nu m-as obosi sa-i analizez.

Cum spuneam... partea mea preferata e reprezentata de ticurile verbale (sau na, propozitiile preferate :P) ale fiecarei persoane. Fie ca e vorba de ' just to let you know', 'say that again', 'are you alright?', 'e irelevant', ' does that make sense?'... sau multe altele de care nu-mi amintesc acum... nu pot sa ma abtin sa nu ma intreb de ce neaparat acele propozitii? Le place cum suna, sunt foarte grijulii si nu vor sa deranjeze, sunt modalitati de a oferi informatii fara a parea autoritari,sunt nesiguri si vor sa compare gandirea lor cu a celorlalti? Sau modalitati de a incheia o discutie prin aruncarea unei asa-zise concluzii?

De indata ce descopar un tic incep sa ma intreb daca e temporar sau permanent, daca e folosit doar in anumite situtii, daca e 'declandat' de anumite stari ( frica, panica, bucurie, oboseala, plictiseala... )

In general, ma obosesc cele sub forma de intrebari. Sa spui de o mie de ori 'da' nu e prea placut, mai ales cand intrebarea e de fapt retorica. De multe ori chiar ma intreb daca ar mai trebui sa raspund sau nu in astfel de cazuri. A nu raspunde poate fi considerat drept o lipsa de respect, de atentie, asa ca sfarsesc prin a spune de fiecare data ceva, chiar daca interlocutorul nu mai spune nimic dupa.

Am tendinta sa le spun oamenilor ce ticuri au si sa repet si eu de fiecare data cand apare propozitia magica. Si-mi place la nebunie cat de tare se streseaza :)), pentru ca asa isi dau seama cat de des o repeta. Intentia mea nu e sa-i 'vindec', pentru ca asta imi place cel mai mult la ei... ci doar sa ne distram impreuna de cat de mult poate o serie banala de cuvinte sa-ti controleze relatiile cu ceilalti, modul in care esti perceput.

Sunt persoane cu care e suficienta o ora de conversatie pentru a descoperi 'propozitia preferata', insa categoria asta e cea obositoare. Mi se pare mult mai interesant sa observi o persoana in diverse situatii, intr-o perioada mai lunga de timp, pentru ca asa pot sa vad in ce context o foloseste, am si eu energie sa repet dupa :P si inseamna si ca persoana respectiva nu e complet tampita.

Eu ce 'propozitie preferata' am ?

@+

anomiS

Niciun comentariu: