vineri, iunie 25

Cine suntem...

Acum doi ani am rasfoit in Carturesti 'Cine suntem' de Dan Puric. Mi-a placut un fragment in care descria cum bunica sa refuza sa plateasca biletul de tramvai spunand : 'Niciodata, la comunistii astia, sa nu iei bilet' si episodul in care au fost dusi la militie si bunica, fosta profesoara de romana si franceza, i-a dat nota doi unuia dintre militieni pentru felul in care a scris procesul verbal, mai exact, tovarasul era certat cu cratima.

Asa sunt eu, deschid cartea, citesc putin si daca ma atrage ceva, o cumpar. Cand am inceput sa o citesc in intregime am fost oarecum dezamagita de multitudinea frazelor despre biserica, religie, preoti si n-am terminat-o. Zilele trecute l-am vazut la tv si m-am oprit sa-l ascult cateva minute. M-am hotarat sa citesc totusi cartea. N-o sa fiu niciodata un mare fan, Puric raporteaza totul la crestinism, sunt prea multi preoti, sfinti, trimiteri la Biblie pentru mine. Cred si eu in Dumnezeu, dar se stie ca fanatismul de genul asta, exagerarile nu sunt compatibile cu mine.

Acestea fiind spuse, sa-i dam Caesarului ce-i al Caesarului , e un om inteligent, care a citit mult si asta o dovedesc citatele de mai jos:

* Nu caut, gasesc ( Picasso)

* Soldatul si artistul nu au viata personala ( Nichita Stanescu)

* Soarta unei glume nu depinde de gura care o spune, ci de urechea care-o asculta ( Shakespeare)

* Ideile nu sunt bune, ca n-au mama ( un preot de tara)

* Darwin l-a smuls pe om din bratele lui Dumnezeu si l-a pus in bratele maimutei.comunismul l-a smuls din bratele maimutei si l-a pus in bratele partidului...

* Imaginatia va conduce lumea ( Napoleon)

* Noi stiti ce avem ? Avem varfuri, avem flori care cresc inalte, dar n-avem gradina si n-avem gradinar. La noi au omorat gradinarul, au taiat apa si-au furat furtunul...

* Cowboy-ii americani au luat niste sefi de trib indieni, i-au dat jos de pe cal si i-au dus cu trenul cu o viteza de 50 de km la ora. I-au dat jos si le-au zis: haideti acum pe cai din nou, Si indienii, neincrezatori, au zis: nu , nu ! De ce ? Asteptam sa ne vina sufletul.

* Decesul fals al comunismului trebuie vazut cu ochiul gorjeanului caruia i-a murit nevasta. Necaz mare, i-a facut omul cosciug si a dus-o la groapa. Si cand a ajuns la cimitir, cosciugul s-a lovit de un stalp si ea s-a trezit. Era in moarte clinica. S-au speriat toti, au fugit acasa innebuniti, a venit femeia acasa au coabitat, iar dupa 2 ani,a murit. De data asta chiar a murit, nu era doar moarte clinica. Si, din nou, inmormantare, din nou cosciug... Numai ca , ajunsi la cimitir, gorjeanul zice: ' Va rog sa ocoliti stalpul! " Daca aveti inteligenta gorjeanului, sa spuneti: bine, mai, ati murit in 1989, dar ocoliti stalpul, va rugam mult !

* Un chelner, odata, zicea: " Domnule, avem aia, avem de-ailalta..."; dar, cum vorbea foarte prost, i-am spus: " Nu va suparati, n-aveti dictie!" . " O clipa, mi-a raspuns el, sa intreb la bucatarie".

* Dracul si-a dat seama ca omul rezista la ispite mari si chiar ajunge sa fie martir si atunci a scos ultima perfidie, pacatul mic. ( Ignatie Branceaninov)

* Lasa-ma sa-mi cant Miorita ! Nu-mi dati voi partituri.

* Intr-o zi, Bismarck, cancelarul de fier, in a carui armata erau mai multe nationalitati, in inspectia armatei, se opreste in fata unui soldat si spune: "Tu stii sa te rogi ? " El raspunde: " Da, Inaltimea Voastra, stiu Tatal Noastru". " Sa-mi spui Tatal Nostru" . Si el, in pozitie de drepti, spune in germana Tatal Nostru. Bismarck se uita mai atent la el si zice: " Ce natie esti? " " Polonez, sa traiti, Inaltimea voastra." " Spune-mi in poloneza". Si-n clipa aceea el ingenuncheaza si spune Tatal Nostru. Iar Bismarck zice: " De ce ai ingenunchiat cand ai spus in poloneza?" " Asa m-a invatat mama".

* Filosofia este o lupta impotriva vrajirii intelectului nostru de catre limbaj ( Ludwig Wittgenstein)

* Taina nu se traieste, ci te traieste ( Evdokimov)

* Toate familiile fericite se-aseamana intre ele. Fiecare familie nefericita este nefericita in felul ei. ( Lev Tolstoi)

* Ce poate sa faca pestisorul cel mic, urmarit tot timpul de pestele cel mare? Sa-nvete sa zboare! ( Vivekananda)


Ceea ce m-a facut sa citesc cartea a fost o 'definitie' pe care a dat-o in timpul conferintei de la tv. ( tot un fragment din tot ce-a spus m-a atras, ca si in Carturesti, si m-a determinat sa caut cartea prin biblioteca) Explica astfel o cruce:
in partea stanga a unei cruci este EL/EA, in dreapta - dorul indragostitului, iar partea verticala este ruga spre cer.


@+

anomiS

Niciun comentariu: